Aku Masih Bersinar

Monday, November 28, 2011

Hari ini, esok dan seterusnya aku akan masih tetap bersinar. Aku berusaha untuk melakukan  segala yang aku hadapi dengan baik walaupun itu sesekali menyakitkan. Aku berusaha untuk memelihara segala yang aku miliki dengan baik walaupun itu sangat susah. Aku berusaha untuk mencari jalan terbaik yang akan menjadi kehidupan ku di masa depan.  
Satu lagi nilai kehidupan yang begitu membuatku sadar. Tersadar dari dalamnya jurang yang di penuhi dengan beribu-ribu batu tandus. Betapa lamanya aku baru tersadar, apakah selama ini aku terbius oleh indahnya dunia secara kasat mata? Terbius oleh ego ku sendiri. Terbius oleh hal-hal yang terucap dari orang lain dan belum tentu itu benar. Tapi kini, saat ini aku sedang tidak terbius, aku sadar seutuhnya, aku sadar apa yang telah terjadi, apa yang telah mengurungku selama bertahun-tahun.
Rintangan ini tidaklah begitu mudah. Terkadang aku harus menghabiskan banyak waktu untuk menyelesaikannya.  Terkadang rintangan itu datang silih berganti tanpa member senggang waktu untukku. Dan Terkadang pula membuat putus asa, membuatku lemah, membuatku tenggelam dalam jurang lagi. Tidak untuk saat ini. Walaupun aku terbiasa dengan hal itu. Tapi tidak untuk saat ini. Dan tidak untuk seterusnya.

Matahari bersinar terang layaknya sinarku. Ia menghangatkan seluruh alam ini layaknya sinarku. Ia memberikan penerangan layaknya sinarku.  Dan memberikan kehidupan layaknya sinarku.

Share This Post

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...